Opera Nationala Romana Cluj-Napoca
Dum07Sep(Sep 7)18:30SEPTEMBER STORY | ConcertOpera Nationala RomanaTipConcertOrasCluj-Napoca
Duminică, 07 septembrie 2025 18:30
Dirijor: Andrei Tudor (invitat) Interpreți: Monica Anghel (invitată) – solistă Florin Estefan – bariton Cristian Mogoșan – tenor Hector Lopez – tenor Orchestra Operei Naționale Române Cluj-Napoca ________________________________________ Opera Națională Română din Cluj-Napoca
Dirijor: Andrei Tudor (invitat)
Interpreți:
Monica Anghel (invitată) – solistă
Florin Estefan – bariton
Cristian Mogoșan – tenor
Hector Lopez – tenor
Orchestra Operei Naționale Române Cluj-Napoca
________________________________________
Opera Națională Română din Cluj-Napoca vă invită la un eveniment muzical de excepție, ce împletește eleganța orchestrei cu emoția unor voci de neuitat. Sub bagheta dirijorului Andrei Tudor, publicul va fi purtat printr-o călătorie sonoră plină de rafinament, inspirație și nostalgie.
Pe scenă vor străluci interpreți cu o carismă aparte: solista Monica Anghel, baritonul Florin Estefan, și tenorii Cristian Mogoșan și Hector Lopez.
În acompaniamentul Orchestrei Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, veți asculta un repertoriu divers, cu lucrări semnate de mari compozitori români, de la melodii îndrăgite ale muzicii ușoare, la bijuterii orchestrale și teme celebre din filme. Atmosfera va alterna între ritmuri pline de energie și momente de profunzime emoțională, toate unite de bucuria și căldura începutului de toamnă.
„September Story” nu este doar un concert – este o poveste muzicală despre iubire, amintiri și speranță, spusă de artiști de excepție.
Vârstă recomandată: 5+
https://www.facebook.com/events/1441376750524340/
Opera Nationala Romana
Sâmbătă, 28 iunie 2025 23:59
În toiul nopții, în inima orașului, Clujul vibrează pe ritmuri de tango! Cluj Tango Night transformă atriumul de la Iulius Mall într-o scenă sud-americană, unde pasiunea, intensitatea și eleganța se
În toiul nopții, în inima orașului, Clujul vibrează pe ritmuri de tango! Cluj Tango Night transformă atriumul de la Iulius Mall într-o scenă sud-americană, unde pasiunea, intensitatea și eleganța se împletesc într-un spectacol muzical și coregrafic unic.
Pe scenă, se reunesc instrumentiști de excepție: Elena Ghemeș, violoncelistă a Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, Irina Indrei, pianistă talentată formată la Colegiul de Muzică „Sigismund Toduța”, Emanuel Elcean, contrabasist al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima”, Robert Indrei, un virtuoz al bandoneonului, instrumentul emblematic al tangoului. Alături de ei, doi soliști cu o carismă magnetică electrizează seara: Iulia Merca, mezzosoprană a Operei Naționale Române Cluj-Napoca, cu o voce care poartă dorul și focul tangoului și Claudiu Hontilă, violonist al Filarmonicii de Stat Transilvania, ale cărui frazări intense dau viață fiecărui moment dramatic.
Vârstă recomandată: 14+
https://www.facebook.com/events/1231223385396624/
Strada Alexandru Vaida Voievod 53-55, 400413 Cluj-Napoca, România
Sâmbătă, 28 iunie 2025 23:59
Recital de harpă susținut de Alisa Sadikova și Delia Băcneanu Sub cerul tăcut al nopții, în grădina elegantă a Hotelului Radisson Blu, două harpe se întâlnesc într-un dialog sonor delicat, intim
Recital de harpă susținut de Alisa Sadikova și Delia Băcneanu
Sub cerul tăcut al nopții, în grădina elegantă a Hotelului Radisson Blu, două harpe se întâlnesc într-un dialog sonor delicat, intim și strălucitor.
Alisa Sadikova și Delia Băcneanu, două harpiste excepționale, invită publicul la un recital ce transformă vibrația coardelor în emoție pură.
Programul reunește bijuterii ale repertoriului pentru harpă – de la variațiuni inspirate de Mozart și transcripții impresionante ale lucrărilor lui Bach, Franck sau Fauré, până la ecouri folclorice semnate de Bartók și Smetana. Lucrarea contemporană „Parvis” de Bernard Andrès și accentele pline de vervă ale unei polci încheie un parcurs sonor variat, rafinat și poetic.
Whispers for Two Harps este o invitație la visare, un recital care mângâie sufletul prin eleganță, echilibru și tandrețe. Un moment perfect de liniște și frumusețe, la ceas de noapte.
Evenimentul va fi însoțit de o selecție de deserturi fine, oferite de Cakeaholic, alături de un pahar de prosecco savuros, pus la dispoziție de Rose Mary.
Vârstă recomandată: 12+
BILETE: https://bit.ly/4kZ8Afg
https://www.facebook.com/events/1210738086928596/
Aleea Stadionului 1, 400375 Cluj-Napoca, România
Aleea Stadionului 1, 400375 Cluj-Napoca, România
Vineri, 27 iunie 2025 23:55
O reinterpretare curajosă a unui clasic atemporal, într-un spațiu unde sunetul și imaginea se contopesc într-o experiență imersivă totală. Opera Aperta propune o experiență muzicală captivantă, în spațiul inedit al
O reinterpretare curajosă a unui clasic atemporal, într-un spațiu unde sunetul și imaginea se contopesc într-o experiență imersivă totală.
Opera Aperta propune o experiență muzicală captivantă, în spațiul inedit al @mina.cluj 𝐀𝐩𝐞𝐫𝐭𝐨 𝐂𝐡𝐚𝐦𝐛𝐞𝐫 𝐎𝐫𝐜𝐡𝐞𝐬𝐭𝐫𝐚 aduce pe scenă 𝙏𝙝𝙚 𝙁𝙤𝙪𝙧 𝙎𝙚𝙖𝙨𝙤𝙣𝙨 𝙍𝙚𝙘𝙤𝙢𝙥𝙤𝙨𝙚𝙙 𝙙𝙚 𝙈𝙖𝙭 𝙍𝙞𝙘𝙝𝙩𝙚𝙧 – o reinventare spectaculoasă a celebrei lucrări semnate de Vivaldi.
Richter păstrează doar o parte din materialul original, reconstruindu-l cu un suflu contemporan: loop-uri minimaliste, o profunzime emoțională și o atmosfera dramatică ce amintește de serialele Nordic noir. Rezultatul? Un peisaj sonor care e, în același timp, familiar și surprinzător de nou.
Fie că ești pasionat de muzica clasică, fie că o descoperi pentru prima dată, acest manifest post-clasic este creat să te emoționeze și să te inspire.
Distribuție:
Dirijor: Flaviu Mogoșan
Solist: Vlad Răceu (vioară)
Aperto Chamber Orchestra
Bilete: online https://www.bilete.ro/vivaldi-the-four-seasons-recomposed-by-max-richter/ și la Agenția de bilete a Operei Române.
https://www.facebook.com/events/4051869971744388/
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Vin27Iun23:59OPERA APERTA 2025: NOCTURNESIulius MallTipSpectacolOrasCluj-Napoca
Vineri, 27 iunie 2025 23:59
RECITAL SUSȚINUT DE PIANISTUL VLADIMIR PETROV Când orașul se cufundă în liniștea nopții, muzica lui Chopin și Ravel se așterne ca o mângâiere sonoră, într-un recital de pian ce promite o
RECITAL SUSȚINUT DE PIANISTUL VLADIMIR PETROV
Când orașul se cufundă în liniștea nopții, muzica lui Chopin și Ravel se așterne ca o mângâiere sonoră, într-un recital de pian ce promite o experiență senzorială aparte. La miezul nopții, Vladimir Petrov, pianist recunoscut pentru eleganța și profunzimea interpretărilor sale, aduce în atriumul Iulius Mall o selecție de lucrări ce îmbină visarea, melancolia și virtuozitatea.
Programul include bijuterii din repertoriul romantic – nocturne, mazurci, valsuri și o sonată de Frédéric Chopin –, dar și capodopera impresionistă Gaspard de la Nuit de Maurice Ravel, lucrare de o forță expresivă aparte.
Un recital intim, poetic, conceput special pentru acel moment magic în care noaptea pare să vorbească doar prin sunete. O experiență de ascultat cu sufletul deschis.
Vârstă recomandată: 14+
BILETE: https://bit.ly/3FVSiF4
https://www.facebook.com/events/736242865572527/
46.755832, 23.594726
Duminică, 15 iunie 2025 18:30
Dirijor: David Crescenzi Macbeth: Florin Estefan Lady Macbeth: Nadia Cerchez Banco: Corneliu Huțanu Macduff: Cristian Mogoșan Malcolm: Nicolae Ilincăi (invitat) Doamna însoțitoare: Iulia Merca Doctorul: Simonfi Sandor Servitorul, Asasinul, Mesagerul, Spiritul
Dirijor: David Crescenzi
Macbeth: Florin Estefan
Lady Macbeth: Nadia Cerchez
Banco: Corneliu Huțanu
Macduff: Cristian Mogoșan
Malcolm: Nicolae Ilincăi (invitat)
Doamna însoțitoare: Iulia Merca
Doctorul: Simonfi Sandor
Servitorul, Asasinul, Mesagerul, Spiritul I: George Godja
Fleanzio: în curs de stabilire
Spiritul II: în curs de stabilire
Spiritul III: în curs de stabilire
Duncan: în curs de stabilire
Regia artistică, mișcare scenică, design lumini: Rareș Trifan
Scenografie: Valentin Codoiu
Conținut video: Magdy Hawash
Pregătirea muzicală a Spiritelor II, III: Anca Mona Mariaș
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Orchestra și Corul Operei Naționale Române Cluj-Napoca
________________________________________
Operă în patru acte pe un libret de Francesco Maria Piave, după tragedia omonimă de William Shakespeare
Prima dintre cele trei opere ale lui Giuseppe Verdi având la bază piesele de teatru ale lui Shakespeare – care precede Otello și Falstaff – , Macbeth prezintă o poveste despre putere, intrigă politică și magie, în centrul desfășurării acțiunii aflându-se cuplul protagonist – Macbeth și soția sa, Lady Macbeth. Pe parcursul vieții, Verdi a fost pasionat de politică, compunând opera Macbeth într-un moment tensionat din istoria Italiei, când cea mai mare parte a peninsulei era sub dominație austriacă. Verdi era simpatizant al Unificării Italiei, sau Risorgimento (it. „mișcarea pentru unificare și independență”), iar opera Macbeth reflectă aceste afinități. Premiera a avut loc la Teatro della Pergola din Florența, în data de 14 martie 1847, o versiune revizuită a operei fiind prezentată în 21 aprilie 1865, la Théâtre Lyrique din Paris.
Opera Macbeth este reprezentată, în principal, de tema tiraniei, libertății și a magiei, locul desfășurării acțiunii fiind Scoția secolului XI. Prevestirea grupului de vrăjitoare stabilește cuplul protagonist pe un traseu ce implică nebunie, crimă și distrugere. Aflându-se sub impulsul profețiilor vrăjitoarelor și determinați fiind de o ambiție de necurmat, Macbeth și soția sa, un cuplu arhetipal al puterii, fac crime în mod consecvent pentru a păstra tronul Scoției. În Macbeth, cuvântul „sânge” este menționat de 24 de ori, iar cuvântul „sângeros” de 15 ori. Fiecare moment al operei oscilează, pe muchie de cuțit, între realitate și halucinație, lume și iad. De la primele note prevestitoare ale uverturii, până la ariile cutremurătoare, corurile macabre ale vrăjitoarelor, criminalilor și scoțienilor care-și manifestă frământările, muzica lui Verdi ne atrage puternic în inima maleficului. Macbeth este o operă de o frumusețe înfiorătoare, pentru care Giuseppe Verdi a extras din piesa lui Shakespeare esența de magie, crimă și nebunie, conferindu-i mai multă intensitate, ce se traduce printr-o explorare a tiraniei și o călătorie surprinzătoare a dezintegrării sufletului. Sinceritatea textului, transparența personajelor și aspectul cu nuanțe de thriller al desfășurării acțiunii o face palpitantă și încântătoare, deopotrivă.
În timp ce evidențierea tiraniei în opera lui Verdi reprezintă un element inovator, legătura intrinsecă dintre Macbeth și piesa lui Shakespeare se relevă prin explorarea întrebărilor despre soartă și libertate: sunt Macbeth și Lady Macbeth pioni ai spiritelor malefice? Fac ei din credința în supranatural o scuză pentru setea lor de putere? Ca și Shakespeare, Verdi a păstrat misterul răspunsurilor acestor întrebări.
Vârsta recomandată: 14+
Spectacolul are trei pauze și se încheie în jurul orei 22:00
Spectacolul este interpretat în limba italiană cu supratitrare în limba română.
https://www.facebook.com/events/1195263578958563/
Piata Stefan cel Mare nr 2-4, Cluj-Napoca, Cluj
Duminică, 25 mai 2025 18:30
Dirijor: David Crescenzi Aida: Miriam Clark (invitată) Radames: Samuele Simoncini (invitat) Amneris: Judit Kutasi (invitată) Ramfis, Marele Preot: Roberto Scandiuzzi (invitat) Amonasro: Sebastian Cătană (invitat) Regele Egiptului: Simonfi Sandor Mesagerul: Florin
Dirijor: David Crescenzi
Aida: Miriam Clark (invitată)
Radames: Samuele Simoncini (invitat)
Amneris: Judit Kutasi (invitată)
Ramfis, Marele Preot: Roberto Scandiuzzi (invitat)
Amonasro: Sebastian Cătană (invitat)
Regele Egiptului: Simonfi Sandor
Mesagerul: Florin Pop
Marea Preoteasă: Roxana Șelariu (invitată)
Regia artistică: Rareș Trifan
Scenografia: Adrian Damian (invitat)
Costumele: Luiza Enescu (invitată)
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Regie scenă culise: Cristina Albu
Asistență regie: Iulian Dumitraș
Coregrafie Dan Haja
Sufleori: Monica Denițiu, Liana Oltean
Pregătirea muzicală: Nagy Gergő, Lucian Dușa, So Hyun Lee, Adelina Sabău
Orchestra, Corul și Ansamblul de balet ale Operei Naționale Române Cluj-Napoca
___________________________________________
Operă în patru acte pe un libret de Antonio Ghislanzoni, după o poveste de Auguste Mariette
Vârsta recomandată: 12+
La sfârșitul anilor 1860, Giuseppe Verdi s-a confruntat cu dificultăți tot mai mari în găsirea unor librete adecvate pentru noile sale creații. Un colaborator deosebit de activ în acest proces a fost libretistul și impresarul francez Camille Du Locle, alături de care Verdi lucrase anterior în realizarea operei Don Carlos. Du Locle i-a furnizat compozitorului o serie de sugestii tematice, pornind de la subiecte comice, care ar fi continuat tradiția inaugurată de Un ballo in maschera, până la teme grandioase, susceptibile de a fi adaptate pentru tipul grand opera.
Un moment decisiv s-a produs la începutul anului 1870, când Du Locle i-a prezentat lui Verdi un scenariu realizat de arheologul și egiptologul Auguste Mariette, bazat pe o poveste fictivă plasată în Egiptul antic. Deși cu un an înainte Verdi refuzase să compună un imn inaugural pentru festivitățile de deschidere a Canalului Suez, el a acceptat această nouă propunere destinată inaugurării noului Teatru de Operă din Cairo. În vederea redactării libretului, Verdi l-a desemnat pe Antonio Ghislanzoni, cu care colaborase anterior la revizuirea operei La forza del destino.
Procesul de creație al operei a continuat pe parcursul anului 1870, iar Verdi a exercitat, ca de obicei, un control strict asupra conceperii libretului, intervenind chiar și în aspecte de detaliu, precum lungimea versurilor și formularea acestora. În cele din urmă, Aida a avut premiera la Cairo la sfârșitul anului 1871, sub conducerea dirijorului Giovanni Bottesini. Distribuția i-a inclus pe Eleonora Grossi (Amneris), Antonietta Anastasi-Pozzoni (Aida), Pietro Mongini (Radames) și Francesco Steller (Amonasro), iar spectacolul s-a bucurat de un succes considerabil.
Ulterior, Verdi a acordat o atenție deosebită premierei italiene, desfășurate la Teatro alla Scala din Milano. Acesta a efectuat mici modificări în partitură și a supervizat cu minuțiozitate repetițiile unei distribuții atent selecționate. Această a doua reprezentație, dirijată de Franco Faccio, a avut loc pe 8 februarie 1872 și i-a avut în distribuție pe Maria Waldmann (Amneris), Teresa Stolz (Aida), Giuseppe Fancelli (Radames) și Francesco Pandolfini (Amonasro).
Deși spectacolul a fost primit cu entuziasm de public, anumite voci critice au semnalat prezența unor pasaje considerate convenționale sau demodate. Din acest motiv, Verdi a manifestat rezerve în ceea ce privește organizarea unor noi reprezentații în Italia, insistând asupra necesității unei montări riguroase. Totuși, începând cu anul 1870, Aida s-a impus definitiv în repertoriul operistic internațional, statut pe care îl păstrează până în prezent.
Subiectul lucrării integrează teme romantice – precum cea a luptei pentru libertate sau a iubirii care sfidează moartea. Acțiunea însă – care îi are în centru pe sclava Aida (în realitate, prințesă etiopiană) și pe viteazul Radames, păstrându-și dragostea în ciuda continuelor amenințări de natură politică și a geloziei prințesei Amneris – se petrece, de această dată, în ambianța exotică a Egiptului antic.
Premiera extraordinară a spectacolului AIDA de Giuseppe Verdi, este un eveniment de referință pentru Opera clujeană, care celebrează Stagiunea aniversară 105 a instituții. Alegerea acestui titlu este una simbolică, Aida fiind chiar spectacolul inaugural al Operei clujene, prezentat pentru prima dată în 25 mai 1920.
Această premieră reprezintă nu doar un moment artistic deosebit, ci și o încununare mult așteptată a activității artistice, având în vedere că, din cauza contextului pandemic, producția aniversară planificată pentru anul 2020 – anul în care Opera a celebrat Centenarul său ca prima instituție lirică înființată în România – nu a putut fi realizată la acea vreme.
Spectacolul este interpretat în limba italiană cu supratitrare în limba română.
Spectacolul are trei pauze şi se încheie în jurul orei 22:00.
https://www.facebook.com/events/1333608437984809/
Teatrul National Lucian Blaga, Piața Avram Iancu, 400129 Cluj-Napoca, România
Sâmbătă, 24 mai 2025 18:30
Dirijor: David Crescenzi Aida: Paula Iancic (invitată) Radames: Daniel Magdal (invitat) Amneris: Liza Kadelnik Ramfis, Marele Preot: Corneliu Huțanu Amonasro: Florin Estefan Regele Egiptului: Petre Burcă Mesagerul: Florin Pop Marea Preoteasă:
Dirijor: David Crescenzi
Aida: Paula Iancic (invitată)
Radames: Daniel Magdal (invitat)
Amneris: Liza Kadelnik
Ramfis, Marele Preot: Corneliu Huțanu
Amonasro: Florin Estefan
Regele Egiptului: Petre Burcă
Mesagerul: Florin Pop
Marea Preoteasă: Roxana Șelariu (invitată)
Regia artistică: Rareș Trifan
Scenografia: Adrian Damian (invitat)
Costumele: Luiza Enescu (invitată)
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Regie scenă culise: Cristina Albu
Asistență regie: Iulian Dumitraș
Coregrafie Dan Haja
Sufleori: Monica Denițiu, Liana Oltean
Pregătirea muzicală: Nagy Gergő, Lucian Dușa, So Hyun Lee, Adelina Sabău
Orchestra, Corul și Ansamblul de balet ale Operei Naționale Române Cluj-Napoca
___________________________________________
Operă în patru acte pe un libret de Antonio Ghislanzoni, după o poveste de Auguste Mariette
Vârsta recomandată: 12+
La sfârșitul anilor 1860, Giuseppe Verdi s-a confruntat cu dificultăți tot mai mari în găsirea unor librete adecvate pentru noile sale creații. Un colaborator deosebit de activ în acest proces a fost libretistul și impresarul francez Camille Du Locle, alături de care Verdi lucrase anterior în realizarea operei Don Carlos. Du Locle i-a furnizat compozitorului o serie de sugestii tematice, pornind de la subiecte comice, care ar fi continuat tradiția inaugurată de Un ballo in maschera, până la teme grandioase, susceptibile de a fi adaptate pentru tipul grand opera.
Un moment decisiv s-a produs la începutul anului 1870, când Du Locle i-a prezentat lui Verdi un scenariu realizat de arheologul și egiptologul Auguste Mariette, bazat pe o poveste fictivă plasată în Egiptul antic. Deși cu un an înainte Verdi refuzase să compună un imn inaugural pentru festivitățile de deschidere a Canalului Suez, el a acceptat această nouă propunere destinată inaugurării noului Teatru de Operă din Cairo. În vederea redactării libretului, Verdi l-a desemnat pe Antonio Ghislanzoni, cu care colaborase anterior la revizuirea operei La forza del destino.
Procesul de creație al operei a continuat pe parcursul anului 1870, iar Verdi a exercitat, ca de obicei, un control strict asupra conceperii libretului, intervenind chiar și în aspecte de detaliu, precum lungimea versurilor și formularea acestora. În cele din urmă, Aida a avut premiera la Cairo la sfârșitul anului 1871, sub conducerea dirijorului Giovanni Bottesini. Distribuția i-a inclus pe Eleonora Grossi (Amneris), Antonietta Anastasi-Pozzoni (Aida), Pietro Mongini (Radames) și Francesco Steller (Amonasro), iar spectacolul s-a bucurat de un succes considerabil.
Ulterior, Verdi a acordat o atenție deosebită premierei italiene, desfășurate la Teatro alla Scala din Milano. Acesta a efectuat mici modificări în partitură și a supervizat cu minuțiozitate repetițiile unei distribuții atent selecționate. Această a doua reprezentație, dirijată de Franco Faccio, a avut loc pe 8 februarie 1872 și i-a avut în distribuție pe Maria Waldmann (Amneris), Teresa Stolz (Aida), Giuseppe Fancelli (Radames) și Francesco Pandolfini (Amonasro).
Deși spectacolul a fost primit cu entuziasm de public, anumite voci critice au semnalat prezența unor pasaje considerate convenționale sau demodate. Din acest motiv, Verdi a manifestat rezerve în ceea ce privește organizarea unor noi reprezentații în Italia, insistând asupra necesității unei montări riguroase. Totuși, începând cu anul 1870, Aida s-a impus definitiv în repertoriul operistic internațional, statut pe care îl păstrează până în prezent.
Subiectul lucrării integrează teme romantice – precum cea a luptei pentru libertate sau a iubirii care sfidează moartea. Acțiunea însă – care îi are în centru pe sclava Aida (în realitate, prințesă etiopiană) și pe viteazul Radames, păstrându-și dragostea în ciuda continuelor amenințări de natură politică și a geloziei prințesei Amneris – se petrece, de această dată, în ambianța exotică a Egiptului antic.
Premiera extraordinară a spectacolului AIDA de Giuseppe Verdi, este un eveniment de referință pentru Opera clujeană, care celebrează Stagiunea aniversară 105 a instituții. Alegerea acestui titlu este una simbolică, Aida fiind chiar spectacolul inaugural al Operei clujene, prezentat pentru prima dată în 25 mai 1920.
Această premieră reprezintă nu doar un moment artistic deosebit, ci și o încununare mult așteptată a activității artistice, având în vedere că, din cauza contextului pandemic, producția aniversară planificată pentru anul 2020 – anul în care Opera a celebrat Centenarul său ca prima instituție lirică înființată în România – nu a putut fi realizată la acea vreme.
Spectacolul este interpretat în limba italiană cu supratitrare în limba română.
Spectacolul are trei pauze şi se încheie în jurul orei 22:00.
https://www.facebook.com/events/2410186532676055/
Piata Stefan cel Mare nr 2-4, Cluj-Napoca, Cluj
Marţi, 20 mai 2025 19:00
Florin Estefan – bariton Diana Stir – violoncel Mihai Diaconescu – la pian PROGRAM MUZICAL: Lucrări din creația compozitorului Serghei Rahmaninov: Vocalise – op. 34, nr. 14 Come, let us rest!
Florin Estefan – bariton
Diana Stir – violoncel
Mihai Diaconescu – la pian
PROGRAM MUZICAL:
Lucrări din creația compozitorului Serghei Rahmaninov:
Vocalise – op. 34, nr. 14
Come, let us rest! – op. 26, nr. 3
Do you remember the evening?
Oh no, I beg you, do not leave! – op. 4, nr. 1
Morning – op. 4, nr. 2
In the silence of the mysterious night – op. 4, nr. 3
Oh, you, my corb field! – op. 4, nr. 5
My child, you are beautiful as a flower – op. 8, nr. 2
A dream – op. 8, nr. 5
Elegie, op. 3, nr. 1
I was with her – op. 14, nr. 4
She is as beautiful as noon – op. 14, nr. 9
Oh, do not grieve! – op. 14, nr. 8
I am waiting for you – op. 14, nr. 1
________________________________________________
Aflat la cea de a treia ediție, Cluj Chamber Music Festival, aduce în prim-plan frumusețea și rafinamentul muzicii de cameră. Desfășurat în perioada 9-20 mai, în diferite locații din Cluj-Napoca, festivalul vă propune 11 recitaluri interpretate de artiști de prestigiu ai Operei Naționale Române Cluj-Napoca, alături de invitați speciali din țară și străinătate.
Marți, 20 mai, de la ora 19:00, la Mina Museum, Cluj Chamber Music Festival își încheie ediția cu un recital cameral de excepție, dedicat sensibilității și profunzimii muzicii lui Serghei Rahmaninov.
Baritonul Florin Estefan, violoncelista Diana Stir și pianistul Mihai Diaconescu vor aduce la viață pagini emblematice din creația compozitorului rus, de la celebra Vocalise la lieduri ce explorează dorul, melancolia și pasiunea specifică romantismului târziu.
Prin această incursiune sonoră, publicul va descoperi rafinamentul armoniilor lui Rahmaninov, într-o atmosferă intimă, plină de emoție și sensibilitate.
Evenimentul nu are pauză și se încheie în jurul orei 20:00.
Vârstă recomandată: 12+
https://www.facebook.com/events/647300671238885/
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Duminică, 18 mai 2025 19:00
MoldoDuo Ștefan Diaconu – flaut Radu Rățoi – acordeon Programul muzical: 1. Johann Sebastian Bach: Sonata în si minor pentrut flaut și clavecin (transcripție MoldoDuo) 2. Wolfgang Amadeus Mozart: Andante în
MoldoDuo
Ștefan Diaconu – flaut
Radu Rățoi – acordeon
Programul muzical:
1. Johann Sebastian Bach: Sonata în si minor pentrut flaut și clavecin (transcripție MoldoDuo)
2. Wolfgang Amadeus Mozart: Andante în do major pentru flaut și orchestră (aranjament pentru flaut și acordeon)
3. Franz Liszt: Studiu transcendental nr. 10 ( transcripție pentru acordeon solo)
4. Claude Debussy: Syrinx pentru flaut solo
5. Astor Piazzola: Istoria tangoului
6. Béla Bartók: Dansuri populare românești (aranjament pentru flaut și acordeon)
___________________________________________
Aflat la cea de a treia ediție, Cluj Chamber Music Festival, aduce în prim-plan frumusețea și rafinamentul muzicii de cameră. Desfășurat în perioada 9-20 mai, în diferite locații din Cluj-Napoca, festivalul vă propune 11 recitaluri interpretate de artiști de prestigiu ai Operei Naționale Române Cluj-Napoca, alături de invitați speciali din țară și străinătate.
Duminică, 18 mai, de la ora 19:00, la Cinema Victoria, Cluj Chamber Music Festival vă propune o călătorie muzicală ce îmbină stiluri, epoci și sonorități distincte, alături de MoldoDuo.
Flautistul Ștefan Diaconu și acordeonistul Radu Rățoi vor aduce în fața publicului lucrări ce îmbină eleganța barocă și lirismul clasicismului, cu expresivitatea romantică și rafinamentul curentului impresionist. Programul va explora și dimensiunea folclorică a compozitorului Béla Bartók, culminând cu ritmurile pasionale din Istoria tangoului de Astor Piazzolla.
Prin acest dialog între flaut și acordeon, MoldoDuo propune o experiență sonoră captivantă, unde tradiția și inovația se împletesc armonios.
Vă invităm să descoperim împreună magia acestor capodopere, reinterpretate cu sensibilitate și virtuozitate!
Evenimentul nu are pauză și se încheie în jurul orei 20:30.
Vârstă recomandată: 12+
https://www.facebook.com/events/1875399909959431/
Bulevardul Eroilor 51, Cluj-Napoca, Cluj
Dum07Sep(Sep 7)18:30SEPTEMBER STORY | ConcertOpera Nationala RomanaTipConcertOrasCluj-Napoca
Duminică, 07 septembrie 2025 18:30
Dirijor: Andrei Tudor (invitat) Interpreți: Monica Anghel (invitată) – solistă Florin Estefan – bariton Cristian Mogoșan – tenor Hector Lopez – tenor Orchestra Operei Naționale Române Cluj-Napoca ________________________________________ Opera Națională Română din Cluj-Napoca
Dirijor: Andrei Tudor (invitat)
Interpreți:
Monica Anghel (invitată) – solistă
Florin Estefan – bariton
Cristian Mogoșan – tenor
Hector Lopez – tenor
Orchestra Operei Naționale Române Cluj-Napoca
________________________________________
Opera Națională Română din Cluj-Napoca vă invită la un eveniment muzical de excepție, ce împletește eleganța orchestrei cu emoția unor voci de neuitat. Sub bagheta dirijorului Andrei Tudor, publicul va fi purtat printr-o călătorie sonoră plină de rafinament, inspirație și nostalgie.
Pe scenă vor străluci interpreți cu o carismă aparte: solista Monica Anghel, baritonul Florin Estefan, și tenorii Cristian Mogoșan și Hector Lopez.
În acompaniamentul Orchestrei Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, veți asculta un repertoriu divers, cu lucrări semnate de mari compozitori români, de la melodii îndrăgite ale muzicii ușoare, la bijuterii orchestrale și teme celebre din filme. Atmosfera va alterna între ritmuri pline de energie și momente de profunzime emoțională, toate unite de bucuria și căldura începutului de toamnă.
„September Story” nu este doar un concert – este o poveste muzicală despre iubire, amintiri și speranță, spusă de artiști de excepție.
Vârstă recomandată: 5+
https://www.facebook.com/events/1441376750524340/
Opera Nationala Romana
Sâmbătă, 28 iunie 2025 23:59
În toiul nopții, în inima orașului, Clujul vibrează pe ritmuri de tango! Cluj Tango Night transformă atriumul de la Iulius Mall într-o scenă sud-americană, unde pasiunea, intensitatea și eleganța se
În toiul nopții, în inima orașului, Clujul vibrează pe ritmuri de tango! Cluj Tango Night transformă atriumul de la Iulius Mall într-o scenă sud-americană, unde pasiunea, intensitatea și eleganța se împletesc într-un spectacol muzical și coregrafic unic.
Pe scenă, se reunesc instrumentiști de excepție: Elena Ghemeș, violoncelistă a Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, Irina Indrei, pianistă talentată formată la Colegiul de Muzică „Sigismund Toduța”, Emanuel Elcean, contrabasist al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima”, Robert Indrei, un virtuoz al bandoneonului, instrumentul emblematic al tangoului. Alături de ei, doi soliști cu o carismă magnetică electrizează seara: Iulia Merca, mezzosoprană a Operei Naționale Române Cluj-Napoca, cu o voce care poartă dorul și focul tangoului și Claudiu Hontilă, violonist al Filarmonicii de Stat Transilvania, ale cărui frazări intense dau viață fiecărui moment dramatic.
Vârstă recomandată: 14+
https://www.facebook.com/events/1231223385396624/
Strada Alexandru Vaida Voievod 53-55, 400413 Cluj-Napoca, România
Sâmbătă, 28 iunie 2025 23:59
Recital de harpă susținut de Alisa Sadikova și Delia Băcneanu Sub cerul tăcut al nopții, în grădina elegantă a Hotelului Radisson Blu, două harpe se întâlnesc într-un dialog sonor delicat, intim
Recital de harpă susținut de Alisa Sadikova și Delia Băcneanu
Sub cerul tăcut al nopții, în grădina elegantă a Hotelului Radisson Blu, două harpe se întâlnesc într-un dialog sonor delicat, intim și strălucitor.
Alisa Sadikova și Delia Băcneanu, două harpiste excepționale, invită publicul la un recital ce transformă vibrația coardelor în emoție pură.
Programul reunește bijuterii ale repertoriului pentru harpă – de la variațiuni inspirate de Mozart și transcripții impresionante ale lucrărilor lui Bach, Franck sau Fauré, până la ecouri folclorice semnate de Bartók și Smetana. Lucrarea contemporană „Parvis” de Bernard Andrès și accentele pline de vervă ale unei polci încheie un parcurs sonor variat, rafinat și poetic.
Whispers for Two Harps este o invitație la visare, un recital care mângâie sufletul prin eleganță, echilibru și tandrețe. Un moment perfect de liniște și frumusețe, la ceas de noapte.
Evenimentul va fi însoțit de o selecție de deserturi fine, oferite de Cakeaholic, alături de un pahar de prosecco savuros, pus la dispoziție de Rose Mary.
Vârstă recomandată: 12+
BILETE: https://bit.ly/4kZ8Afg
https://www.facebook.com/events/1210738086928596/
Aleea Stadionului 1, 400375 Cluj-Napoca, România
Aleea Stadionului 1, 400375 Cluj-Napoca, România
Vineri, 27 iunie 2025 23:55
O reinterpretare curajosă a unui clasic atemporal, într-un spațiu unde sunetul și imaginea se contopesc într-o experiență imersivă totală. Opera Aperta propune o experiență muzicală captivantă, în spațiul inedit al
O reinterpretare curajosă a unui clasic atemporal, într-un spațiu unde sunetul și imaginea se contopesc într-o experiență imersivă totală.
Opera Aperta propune o experiență muzicală captivantă, în spațiul inedit al @mina.cluj 𝐀𝐩𝐞𝐫𝐭𝐨 𝐂𝐡𝐚𝐦𝐛𝐞𝐫 𝐎𝐫𝐜𝐡𝐞𝐬𝐭𝐫𝐚 aduce pe scenă 𝙏𝙝𝙚 𝙁𝙤𝙪𝙧 𝙎𝙚𝙖𝙨𝙤𝙣𝙨 𝙍𝙚𝙘𝙤𝙢𝙥𝙤𝙨𝙚𝙙 𝙙𝙚 𝙈𝙖𝙭 𝙍𝙞𝙘𝙝𝙩𝙚𝙧 – o reinventare spectaculoasă a celebrei lucrări semnate de Vivaldi.
Richter păstrează doar o parte din materialul original, reconstruindu-l cu un suflu contemporan: loop-uri minimaliste, o profunzime emoțională și o atmosfera dramatică ce amintește de serialele Nordic noir. Rezultatul? Un peisaj sonor care e, în același timp, familiar și surprinzător de nou.
Fie că ești pasionat de muzica clasică, fie că o descoperi pentru prima dată, acest manifest post-clasic este creat să te emoționeze și să te inspire.
Distribuție:
Dirijor: Flaviu Mogoșan
Solist: Vlad Răceu (vioară)
Aperto Chamber Orchestra
Bilete: online https://www.bilete.ro/vivaldi-the-four-seasons-recomposed-by-max-richter/ și la Agenția de bilete a Operei Române.
https://www.facebook.com/events/4051869971744388/
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Vin27Iun23:59OPERA APERTA 2025: NOCTURNESIulius MallTipSpectacolOrasCluj-Napoca
Vineri, 27 iunie 2025 23:59
RECITAL SUSȚINUT DE PIANISTUL VLADIMIR PETROV Când orașul se cufundă în liniștea nopții, muzica lui Chopin și Ravel se așterne ca o mângâiere sonoră, într-un recital de pian ce promite o
RECITAL SUSȚINUT DE PIANISTUL VLADIMIR PETROV
Când orașul se cufundă în liniștea nopții, muzica lui Chopin și Ravel se așterne ca o mângâiere sonoră, într-un recital de pian ce promite o experiență senzorială aparte. La miezul nopții, Vladimir Petrov, pianist recunoscut pentru eleganța și profunzimea interpretărilor sale, aduce în atriumul Iulius Mall o selecție de lucrări ce îmbină visarea, melancolia și virtuozitatea.
Programul include bijuterii din repertoriul romantic – nocturne, mazurci, valsuri și o sonată de Frédéric Chopin –, dar și capodopera impresionistă Gaspard de la Nuit de Maurice Ravel, lucrare de o forță expresivă aparte.
Un recital intim, poetic, conceput special pentru acel moment magic în care noaptea pare să vorbească doar prin sunete. O experiență de ascultat cu sufletul deschis.
Vârstă recomandată: 14+
BILETE: https://bit.ly/3FVSiF4
https://www.facebook.com/events/736242865572527/
46.755832, 23.594726
Duminică, 15 iunie 2025 18:30
Dirijor: David Crescenzi Macbeth: Florin Estefan Lady Macbeth: Nadia Cerchez Banco: Corneliu Huțanu Macduff: Cristian Mogoșan Malcolm: Nicolae Ilincăi (invitat) Doamna însoțitoare: Iulia Merca Doctorul: Simonfi Sandor Servitorul, Asasinul, Mesagerul, Spiritul
Dirijor: David Crescenzi
Macbeth: Florin Estefan
Lady Macbeth: Nadia Cerchez
Banco: Corneliu Huțanu
Macduff: Cristian Mogoșan
Malcolm: Nicolae Ilincăi (invitat)
Doamna însoțitoare: Iulia Merca
Doctorul: Simonfi Sandor
Servitorul, Asasinul, Mesagerul, Spiritul I: George Godja
Fleanzio: în curs de stabilire
Spiritul II: în curs de stabilire
Spiritul III: în curs de stabilire
Duncan: în curs de stabilire
Regia artistică, mișcare scenică, design lumini: Rareș Trifan
Scenografie: Valentin Codoiu
Conținut video: Magdy Hawash
Pregătirea muzicală a Spiritelor II, III: Anca Mona Mariaș
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Orchestra și Corul Operei Naționale Române Cluj-Napoca
________________________________________
Operă în patru acte pe un libret de Francesco Maria Piave, după tragedia omonimă de William Shakespeare
Prima dintre cele trei opere ale lui Giuseppe Verdi având la bază piesele de teatru ale lui Shakespeare – care precede Otello și Falstaff – , Macbeth prezintă o poveste despre putere, intrigă politică și magie, în centrul desfășurării acțiunii aflându-se cuplul protagonist – Macbeth și soția sa, Lady Macbeth. Pe parcursul vieții, Verdi a fost pasionat de politică, compunând opera Macbeth într-un moment tensionat din istoria Italiei, când cea mai mare parte a peninsulei era sub dominație austriacă. Verdi era simpatizant al Unificării Italiei, sau Risorgimento (it. „mișcarea pentru unificare și independență”), iar opera Macbeth reflectă aceste afinități. Premiera a avut loc la Teatro della Pergola din Florența, în data de 14 martie 1847, o versiune revizuită a operei fiind prezentată în 21 aprilie 1865, la Théâtre Lyrique din Paris.
Opera Macbeth este reprezentată, în principal, de tema tiraniei, libertății și a magiei, locul desfășurării acțiunii fiind Scoția secolului XI. Prevestirea grupului de vrăjitoare stabilește cuplul protagonist pe un traseu ce implică nebunie, crimă și distrugere. Aflându-se sub impulsul profețiilor vrăjitoarelor și determinați fiind de o ambiție de necurmat, Macbeth și soția sa, un cuplu arhetipal al puterii, fac crime în mod consecvent pentru a păstra tronul Scoției. În Macbeth, cuvântul „sânge” este menționat de 24 de ori, iar cuvântul „sângeros” de 15 ori. Fiecare moment al operei oscilează, pe muchie de cuțit, între realitate și halucinație, lume și iad. De la primele note prevestitoare ale uverturii, până la ariile cutremurătoare, corurile macabre ale vrăjitoarelor, criminalilor și scoțienilor care-și manifestă frământările, muzica lui Verdi ne atrage puternic în inima maleficului. Macbeth este o operă de o frumusețe înfiorătoare, pentru care Giuseppe Verdi a extras din piesa lui Shakespeare esența de magie, crimă și nebunie, conferindu-i mai multă intensitate, ce se traduce printr-o explorare a tiraniei și o călătorie surprinzătoare a dezintegrării sufletului. Sinceritatea textului, transparența personajelor și aspectul cu nuanțe de thriller al desfășurării acțiunii o face palpitantă și încântătoare, deopotrivă.
În timp ce evidențierea tiraniei în opera lui Verdi reprezintă un element inovator, legătura intrinsecă dintre Macbeth și piesa lui Shakespeare se relevă prin explorarea întrebărilor despre soartă și libertate: sunt Macbeth și Lady Macbeth pioni ai spiritelor malefice? Fac ei din credința în supranatural o scuză pentru setea lor de putere? Ca și Shakespeare, Verdi a păstrat misterul răspunsurilor acestor întrebări.
Vârsta recomandată: 14+
Spectacolul are trei pauze și se încheie în jurul orei 22:00
Spectacolul este interpretat în limba italiană cu supratitrare în limba română.
https://www.facebook.com/events/1195263578958563/
Piata Stefan cel Mare nr 2-4, Cluj-Napoca, Cluj
Duminică, 25 mai 2025 18:30
Dirijor: David Crescenzi Aida: Miriam Clark (invitată) Radames: Samuele Simoncini (invitat) Amneris: Judit Kutasi (invitată) Ramfis, Marele Preot: Roberto Scandiuzzi (invitat) Amonasro: Sebastian Cătană (invitat) Regele Egiptului: Simonfi Sandor Mesagerul: Florin
Dirijor: David Crescenzi
Aida: Miriam Clark (invitată)
Radames: Samuele Simoncini (invitat)
Amneris: Judit Kutasi (invitată)
Ramfis, Marele Preot: Roberto Scandiuzzi (invitat)
Amonasro: Sebastian Cătană (invitat)
Regele Egiptului: Simonfi Sandor
Mesagerul: Florin Pop
Marea Preoteasă: Roxana Șelariu (invitată)
Regia artistică: Rareș Trifan
Scenografia: Adrian Damian (invitat)
Costumele: Luiza Enescu (invitată)
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Regie scenă culise: Cristina Albu
Asistență regie: Iulian Dumitraș
Coregrafie Dan Haja
Sufleori: Monica Denițiu, Liana Oltean
Pregătirea muzicală: Nagy Gergő, Lucian Dușa, So Hyun Lee, Adelina Sabău
Orchestra, Corul și Ansamblul de balet ale Operei Naționale Române Cluj-Napoca
___________________________________________
Operă în patru acte pe un libret de Antonio Ghislanzoni, după o poveste de Auguste Mariette
Vârsta recomandată: 12+
La sfârșitul anilor 1860, Giuseppe Verdi s-a confruntat cu dificultăți tot mai mari în găsirea unor librete adecvate pentru noile sale creații. Un colaborator deosebit de activ în acest proces a fost libretistul și impresarul francez Camille Du Locle, alături de care Verdi lucrase anterior în realizarea operei Don Carlos. Du Locle i-a furnizat compozitorului o serie de sugestii tematice, pornind de la subiecte comice, care ar fi continuat tradiția inaugurată de Un ballo in maschera, până la teme grandioase, susceptibile de a fi adaptate pentru tipul grand opera.
Un moment decisiv s-a produs la începutul anului 1870, când Du Locle i-a prezentat lui Verdi un scenariu realizat de arheologul și egiptologul Auguste Mariette, bazat pe o poveste fictivă plasată în Egiptul antic. Deși cu un an înainte Verdi refuzase să compună un imn inaugural pentru festivitățile de deschidere a Canalului Suez, el a acceptat această nouă propunere destinată inaugurării noului Teatru de Operă din Cairo. În vederea redactării libretului, Verdi l-a desemnat pe Antonio Ghislanzoni, cu care colaborase anterior la revizuirea operei La forza del destino.
Procesul de creație al operei a continuat pe parcursul anului 1870, iar Verdi a exercitat, ca de obicei, un control strict asupra conceperii libretului, intervenind chiar și în aspecte de detaliu, precum lungimea versurilor și formularea acestora. În cele din urmă, Aida a avut premiera la Cairo la sfârșitul anului 1871, sub conducerea dirijorului Giovanni Bottesini. Distribuția i-a inclus pe Eleonora Grossi (Amneris), Antonietta Anastasi-Pozzoni (Aida), Pietro Mongini (Radames) și Francesco Steller (Amonasro), iar spectacolul s-a bucurat de un succes considerabil.
Ulterior, Verdi a acordat o atenție deosebită premierei italiene, desfășurate la Teatro alla Scala din Milano. Acesta a efectuat mici modificări în partitură și a supervizat cu minuțiozitate repetițiile unei distribuții atent selecționate. Această a doua reprezentație, dirijată de Franco Faccio, a avut loc pe 8 februarie 1872 și i-a avut în distribuție pe Maria Waldmann (Amneris), Teresa Stolz (Aida), Giuseppe Fancelli (Radames) și Francesco Pandolfini (Amonasro).
Deși spectacolul a fost primit cu entuziasm de public, anumite voci critice au semnalat prezența unor pasaje considerate convenționale sau demodate. Din acest motiv, Verdi a manifestat rezerve în ceea ce privește organizarea unor noi reprezentații în Italia, insistând asupra necesității unei montări riguroase. Totuși, începând cu anul 1870, Aida s-a impus definitiv în repertoriul operistic internațional, statut pe care îl păstrează până în prezent.
Subiectul lucrării integrează teme romantice – precum cea a luptei pentru libertate sau a iubirii care sfidează moartea. Acțiunea însă – care îi are în centru pe sclava Aida (în realitate, prințesă etiopiană) și pe viteazul Radames, păstrându-și dragostea în ciuda continuelor amenințări de natură politică și a geloziei prințesei Amneris – se petrece, de această dată, în ambianța exotică a Egiptului antic.
Premiera extraordinară a spectacolului AIDA de Giuseppe Verdi, este un eveniment de referință pentru Opera clujeană, care celebrează Stagiunea aniversară 105 a instituții. Alegerea acestui titlu este una simbolică, Aida fiind chiar spectacolul inaugural al Operei clujene, prezentat pentru prima dată în 25 mai 1920.
Această premieră reprezintă nu doar un moment artistic deosebit, ci și o încununare mult așteptată a activității artistice, având în vedere că, din cauza contextului pandemic, producția aniversară planificată pentru anul 2020 – anul în care Opera a celebrat Centenarul său ca prima instituție lirică înființată în România – nu a putut fi realizată la acea vreme.
Spectacolul este interpretat în limba italiană cu supratitrare în limba română.
Spectacolul are trei pauze şi se încheie în jurul orei 22:00.
https://www.facebook.com/events/1333608437984809/
Teatrul National Lucian Blaga, Piața Avram Iancu, 400129 Cluj-Napoca, România
Sâmbătă, 24 mai 2025 18:30
Dirijor: David Crescenzi Aida: Paula Iancic (invitată) Radames: Daniel Magdal (invitat) Amneris: Liza Kadelnik Ramfis, Marele Preot: Corneliu Huțanu Amonasro: Florin Estefan Regele Egiptului: Petre Burcă Mesagerul: Florin Pop Marea Preoteasă:
Dirijor: David Crescenzi
Aida: Paula Iancic (invitată)
Radames: Daniel Magdal (invitat)
Amneris: Liza Kadelnik
Ramfis, Marele Preot: Corneliu Huțanu
Amonasro: Florin Estefan
Regele Egiptului: Petre Burcă
Mesagerul: Florin Pop
Marea Preoteasă: Roxana Șelariu (invitată)
Regia artistică: Rareș Trifan
Scenografia: Adrian Damian (invitat)
Costumele: Luiza Enescu (invitată)
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Regie scenă culise: Cristina Albu
Asistență regie: Iulian Dumitraș
Coregrafie Dan Haja
Sufleori: Monica Denițiu, Liana Oltean
Pregătirea muzicală: Nagy Gergő, Lucian Dușa, So Hyun Lee, Adelina Sabău
Orchestra, Corul și Ansamblul de balet ale Operei Naționale Române Cluj-Napoca
___________________________________________
Operă în patru acte pe un libret de Antonio Ghislanzoni, după o poveste de Auguste Mariette
Vârsta recomandată: 12+
La sfârșitul anilor 1860, Giuseppe Verdi s-a confruntat cu dificultăți tot mai mari în găsirea unor librete adecvate pentru noile sale creații. Un colaborator deosebit de activ în acest proces a fost libretistul și impresarul francez Camille Du Locle, alături de care Verdi lucrase anterior în realizarea operei Don Carlos. Du Locle i-a furnizat compozitorului o serie de sugestii tematice, pornind de la subiecte comice, care ar fi continuat tradiția inaugurată de Un ballo in maschera, până la teme grandioase, susceptibile de a fi adaptate pentru tipul grand opera.
Un moment decisiv s-a produs la începutul anului 1870, când Du Locle i-a prezentat lui Verdi un scenariu realizat de arheologul și egiptologul Auguste Mariette, bazat pe o poveste fictivă plasată în Egiptul antic. Deși cu un an înainte Verdi refuzase să compună un imn inaugural pentru festivitățile de deschidere a Canalului Suez, el a acceptat această nouă propunere destinată inaugurării noului Teatru de Operă din Cairo. În vederea redactării libretului, Verdi l-a desemnat pe Antonio Ghislanzoni, cu care colaborase anterior la revizuirea operei La forza del destino.
Procesul de creație al operei a continuat pe parcursul anului 1870, iar Verdi a exercitat, ca de obicei, un control strict asupra conceperii libretului, intervenind chiar și în aspecte de detaliu, precum lungimea versurilor și formularea acestora. În cele din urmă, Aida a avut premiera la Cairo la sfârșitul anului 1871, sub conducerea dirijorului Giovanni Bottesini. Distribuția i-a inclus pe Eleonora Grossi (Amneris), Antonietta Anastasi-Pozzoni (Aida), Pietro Mongini (Radames) și Francesco Steller (Amonasro), iar spectacolul s-a bucurat de un succes considerabil.
Ulterior, Verdi a acordat o atenție deosebită premierei italiene, desfășurate la Teatro alla Scala din Milano. Acesta a efectuat mici modificări în partitură și a supervizat cu minuțiozitate repetițiile unei distribuții atent selecționate. Această a doua reprezentație, dirijată de Franco Faccio, a avut loc pe 8 februarie 1872 și i-a avut în distribuție pe Maria Waldmann (Amneris), Teresa Stolz (Aida), Giuseppe Fancelli (Radames) și Francesco Pandolfini (Amonasro).
Deși spectacolul a fost primit cu entuziasm de public, anumite voci critice au semnalat prezența unor pasaje considerate convenționale sau demodate. Din acest motiv, Verdi a manifestat rezerve în ceea ce privește organizarea unor noi reprezentații în Italia, insistând asupra necesității unei montări riguroase. Totuși, începând cu anul 1870, Aida s-a impus definitiv în repertoriul operistic internațional, statut pe care îl păstrează până în prezent.
Subiectul lucrării integrează teme romantice – precum cea a luptei pentru libertate sau a iubirii care sfidează moartea. Acțiunea însă – care îi are în centru pe sclava Aida (în realitate, prințesă etiopiană) și pe viteazul Radames, păstrându-și dragostea în ciuda continuelor amenințări de natură politică și a geloziei prințesei Amneris – se petrece, de această dată, în ambianța exotică a Egiptului antic.
Premiera extraordinară a spectacolului AIDA de Giuseppe Verdi, este un eveniment de referință pentru Opera clujeană, care celebrează Stagiunea aniversară 105 a instituții. Alegerea acestui titlu este una simbolică, Aida fiind chiar spectacolul inaugural al Operei clujene, prezentat pentru prima dată în 25 mai 1920.
Această premieră reprezintă nu doar un moment artistic deosebit, ci și o încununare mult așteptată a activității artistice, având în vedere că, din cauza contextului pandemic, producția aniversară planificată pentru anul 2020 – anul în care Opera a celebrat Centenarul său ca prima instituție lirică înființată în România – nu a putut fi realizată la acea vreme.
Spectacolul este interpretat în limba italiană cu supratitrare în limba română.
Spectacolul are trei pauze şi se încheie în jurul orei 22:00.
https://www.facebook.com/events/2410186532676055/
Piata Stefan cel Mare nr 2-4, Cluj-Napoca, Cluj
Marţi, 20 mai 2025 19:00
Florin Estefan – bariton Diana Stir – violoncel Mihai Diaconescu – la pian PROGRAM MUZICAL: Lucrări din creația compozitorului Serghei Rahmaninov: Vocalise – op. 34, nr. 14 Come, let us rest!
Florin Estefan – bariton
Diana Stir – violoncel
Mihai Diaconescu – la pian
PROGRAM MUZICAL:
Lucrări din creația compozitorului Serghei Rahmaninov:
Vocalise – op. 34, nr. 14
Come, let us rest! – op. 26, nr. 3
Do you remember the evening?
Oh no, I beg you, do not leave! – op. 4, nr. 1
Morning – op. 4, nr. 2
In the silence of the mysterious night – op. 4, nr. 3
Oh, you, my corb field! – op. 4, nr. 5
My child, you are beautiful as a flower – op. 8, nr. 2
A dream – op. 8, nr. 5
Elegie, op. 3, nr. 1
I was with her – op. 14, nr. 4
She is as beautiful as noon – op. 14, nr. 9
Oh, do not grieve! – op. 14, nr. 8
I am waiting for you – op. 14, nr. 1
________________________________________________
Aflat la cea de a treia ediție, Cluj Chamber Music Festival, aduce în prim-plan frumusețea și rafinamentul muzicii de cameră. Desfășurat în perioada 9-20 mai, în diferite locații din Cluj-Napoca, festivalul vă propune 11 recitaluri interpretate de artiști de prestigiu ai Operei Naționale Române Cluj-Napoca, alături de invitați speciali din țară și străinătate.
Marți, 20 mai, de la ora 19:00, la Mina Museum, Cluj Chamber Music Festival își încheie ediția cu un recital cameral de excepție, dedicat sensibilității și profunzimii muzicii lui Serghei Rahmaninov.
Baritonul Florin Estefan, violoncelista Diana Stir și pianistul Mihai Diaconescu vor aduce la viață pagini emblematice din creația compozitorului rus, de la celebra Vocalise la lieduri ce explorează dorul, melancolia și pasiunea specifică romantismului târziu.
Prin această incursiune sonoră, publicul va descoperi rafinamentul armoniilor lui Rahmaninov, într-o atmosferă intimă, plină de emoție și sensibilitate.
Evenimentul nu are pauză și se încheie în jurul orei 20:00.
Vârstă recomandată: 12+
https://www.facebook.com/events/647300671238885/
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Institutul Inimii Niculae Stancioiu -Urgente, Strada Clinicilor, 400006 Cluj-Napoca, România
Duminică, 18 mai 2025 19:00
MoldoDuo Ștefan Diaconu – flaut Radu Rățoi – acordeon Programul muzical: 1. Johann Sebastian Bach: Sonata în si minor pentrut flaut și clavecin (transcripție MoldoDuo) 2. Wolfgang Amadeus Mozart: Andante în
MoldoDuo
Ștefan Diaconu – flaut
Radu Rățoi – acordeon
Programul muzical:
1. Johann Sebastian Bach: Sonata în si minor pentrut flaut și clavecin (transcripție MoldoDuo)
2. Wolfgang Amadeus Mozart: Andante în do major pentru flaut și orchestră (aranjament pentru flaut și acordeon)
3. Franz Liszt: Studiu transcendental nr. 10 ( transcripție pentru acordeon solo)
4. Claude Debussy: Syrinx pentru flaut solo
5. Astor Piazzola: Istoria tangoului
6. Béla Bartók: Dansuri populare românești (aranjament pentru flaut și acordeon)
___________________________________________
Aflat la cea de a treia ediție, Cluj Chamber Music Festival, aduce în prim-plan frumusețea și rafinamentul muzicii de cameră. Desfășurat în perioada 9-20 mai, în diferite locații din Cluj-Napoca, festivalul vă propune 11 recitaluri interpretate de artiști de prestigiu ai Operei Naționale Române Cluj-Napoca, alături de invitați speciali din țară și străinătate.
Duminică, 18 mai, de la ora 19:00, la Cinema Victoria, Cluj Chamber Music Festival vă propune o călătorie muzicală ce îmbină stiluri, epoci și sonorități distincte, alături de MoldoDuo.
Flautistul Ștefan Diaconu și acordeonistul Radu Rățoi vor aduce în fața publicului lucrări ce îmbină eleganța barocă și lirismul clasicismului, cu expresivitatea romantică și rafinamentul curentului impresionist. Programul va explora și dimensiunea folclorică a compozitorului Béla Bartók, culminând cu ritmurile pasionale din Istoria tangoului de Astor Piazzolla.
Prin acest dialog între flaut și acordeon, MoldoDuo propune o experiență sonoră captivantă, unde tradiția și inovația se împletesc armonios.
Vă invităm să descoperim împreună magia acestor capodopere, reinterpretate cu sensibilitate și virtuozitate!
Evenimentul nu are pauză și se încheie în jurul orei 20:30.
Vârstă recomandată: 12+
https://www.facebook.com/events/1875399909959431/
Bulevardul Eroilor 51, Cluj-Napoca, Cluj